سراسر ایران
09392116387
Coffee shop design 1 www.readymenu.ir - ردی منو | منوساز آنلاین

چگونه دیزاین کافی شاپ را برای مشتریان جذاب‌تر کنیم؟

این روزها مردم فقط برای غذا خوردن به بیرون از خانه نمیروند، آنها میخواهند در زمینه های متعددی تجربه کسب کنند. هر کسی می تواند در منزل خود غذای خوب بپزد، و این دلیل آن است که کافه ها و رستورانها باید فضای داخلی زیبا و جذابی داشته باشند، تا بتوانند مشتریان خود را دوباره به آنجا باز گردانند. یک طراحی کافه یا یا کافی شاپ به صورت عالی برای مجموعه، میتواند تفاوت خوبی باشد تا شما را از رقبای خود متمایز کند.

آیا میدانستید که کمبود آمادگی جهت مدیریت باعث میشود ۶۰% رستورانها در سال اول افتتاح خود با شکست مواجه شوند؟ درصد کمی جهت خطا کردن وجود دارد و محیط داخلی نقش عظیمی را جهت از دست ندادن سود بازی می کند. مهم است به یاد داشته باشید که طراحی کافه شخصی است. ممکن است چیزی که از نظر برخی آشفتگی به نظر برسد، از نظر برخی دیگر دنج باشد. اگرچه طراح های داخلی وجود دارد که جهانی است و میتواند کمک کند مشتریان بیشتر جذب شوند.

برای اینکه بیشتر درباره دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ اطلاعات داشته باشید، تا آخر با ردی منو همراه باشید.

Coffee shop design 2 www.readymenu.ir - ردی منو | منوساز آنلاین

1. ایجاد فضاهای مجزا؛ وفاداری مشتریان

افرادی هستند که قصد دارند برای مدت زمان طولانی در فضای کافه بمانند. برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت آن‌ها برای دیگران می‌توان طراحی کافه را طوری انجام داد که فضایی مجزا برای این افراد وجود داشته باشد. با این کار مطمئنا با استقبال افراد بسیاری روبه‌رو خواهید شد. حتی برای جذابیت بیشتر می‌توان آن فضا را با دیزاینی متفاوت از سایر فضاها جدا کرد. میز غذاخوری یا صندلی‌های این بخش بهتر است مدل راحت‌تری داشته باشد تا فرد در مدت زمان طولانی حین استفاده از آن‌ها به مشکل نخورد.

2. استفاده از فضای بیرون در دیزاین کافه کوچک؛ راز موفقیت جذب مشتری

به‌صورت کلی منطقه و فضایی که برای راه‌اندازی کافه در نظر می‌گیرید، بسیار حائز اهمیت است. اگر فضا مناسب باشد، از پیاده‌رو نیز می‌توانید استفاده کنید و فضایی دنج را در آن‌جا به وجود بیاورید. گذاشتن صندلی در پیاده‌رو احتمالا مزاحمت ایجاد می‌کند، اما با یک دیزاین خوب مانند عکس زیر می‌توان این مشکل را حل کرد.

Coffee shop design 3 www.readymenu.ir - ردی منو | منوساز آنلاین
Coffee shop design 4 www.readymenu.ir - ردی منو | منوساز آنلاین

3. طراحی کافی شاپ کلاسیک و مدرن از طریق بازی با رنگ‌ها

رنگ‌هایی که برای کافه انتخاب می‌کنید، در دیزاین آن بسیار موثر است. برای دیزاین کافه سنتی بهتر است از رنگ‌های گرم و سنتی استفاده شود که به مشتریان احساس راحتی بدهد؛ اما برای دیزاین کافه مدرن رنگ‌های روشن می‌تواند بسیار مناسب‌تر باشد؛ چراکه فضا را دلباز و شیک می‌کند. برای زیباتر شدن می‌توان از گل‌های ریشه‌ای و شاخه‌ای در فضا استفاده کرد که رنگ آن‌ها با رنگ فضای کافه همخوانی دارد. از طرفی اگر طراحی کافه رستوران به‌گونه‌ای است که فضاها از هم جدا شده، رنگ‌ها نیز باید به همین صورت باید باشد؛ حتی در رنگ صندلی ناهارخوری و کوچک‌ترین عنصر فضا باید هماهنگی آن با دیزاین را رعایت کنید.

4. وسایل تزئینی؛ راز زیبایی دیزاین کافه کتاب

کافه فضایی است که افراد احتمالا مدت زمان خیلی کوتاهی را در آن سپری می‌کنند، اما در همان مدت زمان کوتاه بهتر است فضایی سرگرم‌کننده برای آن‌ها ایجاد کنید. استفاده از وسایل تزئینی متناسب با طراحی کافه جلوه بهتری به فضا می‌دهد. ایده سرگرم‌کننده دیگر، استفاده از شلف دیواری چوبی یا هر جنس دیگری است که داخلش از کتاب‌های مختلف برای علاقه‌مندان به مطالعه پر باشد. استفاده از تابلوهای نقاشی با سبک‌ها مختلف، تخته سیاه برای نوشتن منو یا یادگاری و انتقال تجربه می‌تواند برای دیزاین کافه کتاب جذاب باشد.
Coffee shop design 6 www.readymenu.ir - ردی منو | منوساز آنلاین

5. نورپردازی؛ مهمترین اصول دیزاین کافه رستوران

نورپردازی یکی از اساسی‌ترین اصول برای دیزاین کافه رستوران است که سه نوع تاکیدی، محیطی و تزئینی دارد. این کار اگر به خوبی انجام شود، قطعا محیط جذاب و آرام‌بخشی را ایجاد خواهد کرد. نورپردازی تاکیدی درواقع روی ویژگی‌های خاص محیط تاکید می‌کند. نورپردازی محیطی به‌عنوان منبع اصلی روشنایی کافه عمل می‌کند و همه فضاها را به‌صورت برابر روشن می‌کند. در نهایت نور تزئینی روی زیبایی و ظرافت‌های طراحی متمرکز است. استفاده از لامپ‌های آویز و سقفی نیز بسیار مرسوم است؛ اما اگر بخواهید متفاوت‌تر باشید، باید دنبال استفاده از مدل‌های خاصی بگردید که کمتر استفاده می‌شود. برای دیزاین آشپزخانه کافه کاربرد شلف در آشپزخانه را بخوانید و با آن آشنا شوید.

6. انتخاب اکسسوری مناسب برای طراحی دکوراسیون کافه

انتخاب اکسسوری متناسب با چیدمان کافه نیز از جمله کارهایی است که باید با دقت و وسواس بالا انجام شود. اکسسوری‌های خیلی بزرگ ممکن است به تنهایی زیبا باشد، اما در ترکیب با وسایل دیگر باید ببینید زیبایی که منتظرش بودید را دارد یا خیر! نکته مهمی که در این مورد باید به آن توجه کنید، این است که لوازم اضافی و اکسسوری خاص برای میزها مناسب نیست! شلوغ کردن میز باعث مزاحمت هنگام خدمات‌دهی می‌شود.

7. دیزاین کافه برای تولد؛جذاب برای مخاطب

اگر هنگام طراحی کافه فضایی را برای برگزاری تولدها در نظر بگیرید، برای افراد جذابیت بالایی خواهد داشت. حتی پذیرایی و عناصر استفاده‌شده در این بخش بهتر است با بخش‌‌های دیگر کافه متفاوت باشد. نوشیدنی‌‌های متنوع و مقرون به صرفه‌تر، شمع و اقلام تولد، گل‌آرایی متفاوت و استفاده از میز و صندلی مناسب تولد به فضا حس بهتری می‌دهد.
Coffee shop design 8 www.readymenu.ir - ردی منو | منوساز آنلاین

8. دیزاین نمای بیرونی کافه؛ هویت برند شما

طراحی و دیزاین نمای بیرونی کافه به اندازه فضای داخلی کافه حائز اهمیت است. نمای بیرونی نشانگر سبک و سیاق کار شما به افرادی است که هنوز وارد نشده‌اند و به نوعی می‌توان با یک دیزاین زیبا، آن‌ها را برای ورود به کافه ترغیب کرد. از این رو باید حتما ایده و خلاقیت‌های جذابی را در دیزاین آن به کار ببرید؛ حتی اگر چالش‌های فراوانی به همراه داشته باشد.

بهترین ترفندهای دیزاین کافه

فضای کافه فقط نباید برای قرارهای عاشقانه دیزاین شود؛ بلکه لازم است به گونه‌ای باشد که فرد با هر هدفی که وارد می‌شود، از حضور در آنجا لذت ببرد؛ چرا که امروز افراد قرارهای کاری و ملاقات‌های دوستانه خود را نیز به محیط کافه منتقل می‌کنند. ما در این مقاله هشت ایده را برای دیزاین کافه معرفی کردیم تا بتوانید فارغ از ابعاد کافه، طراحی آن‌جا را به گونه‌ای انجام دهید که افراد از حضور در آن احساس خوبی داشته باشند.

افزایش محبوبیت و تغییر کاربری کافی‌شاپ‌ها به چیزی بیشتر از محلی برای قرارهای عاشقانه یا دوستانه، طراحی داخلی کافی شاپ را به یک موضوع مهم تبدیل کرده است. چراکه رعایت اصول طراحی کافی شاپ سبب جذب مشتری شده، حس خوبی در آنها ایجاد کرده و در آخر آنها را به مشتری وفادارتان تبدیل می‌کند. اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که در اولین قدم چطور می‌توان دیزاین کافی شاپ را انتخاب کرد و سپس به اجرای درست دکوراسیون داخلی کافی شاپ پرداخت؟ در ادامه مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

readymenu 1122 - ردی منو | منوساز آنلاین

منظور از سبک طراحی کافی شاپ چیست؟

اولین قدم در طراحی داخلی کافی شاپ، انتخاب کانسپت یا سبک طراحی است. سبک طراحی شما با مواردی همچون قیمت‌ها، جامعه مشتریان هدف، لوکیشن و نوع آیتم‌های منوی کافی شاپ ارتباط مستقیم دارد؛ بنابراین ابتدا لازم است این سؤال اساسی را پاسخ دهید: آیا قصد راه‌اندازی یک کافی شاپ دوستانه، با قیمت‌های متوسط در نزدیک محوطه دانشگاه را دارید؟ یا می‌خواهید صاحب کافی شاپی مجلل در یک محل گران‌قیمت باشید؟

همه این موارد با سبک طراحی و دیزاین کافی شاپ شما مرتبط هستند. پس از مشخص‌شدن سبک طراحی، در قدم بعدی نوبت به آماده‌سازی محیط می‌رسد که در ادامه به توضیح نحوه آماده‌سازی و ترفندهای طراحی داخلی کافی شاپ می‌پردازیم.

سبک‌های طراحی کافی شاپ

برخلاف رستوران، کافه محیطی صمیمی بوده که مردم آزادند تا در آن مانند یک پاتوق دوستانه دور هم جمع شده با یکدیگر معاشرت کنند، کتاب بخوانند و یا ساعت‌ها با لپ‌تاپ کار کنند؛ بنابراین ازآنجایی‌که یک کافی شاپ میزبان گروه‌های بسیار متنوعی از افراد است؛ نحوه چیدمان و دکوراسیون داخلی آن باید به‌گونه‌ای باشد تا به حریم شخصی همه مشتریان احترام گذاشته شود.

مانند هر کسب‌و‌کار دیگر، هدف اصلی یک کافه، افزایش میزان سود و کاهش هزینه‌ها است. این بدان معناست که هدف نهایی حول نیاز مشتری و جلب رضایت او می‌چرخد. طبق نظرسنجی‌های میدانی، وقتی صحبت از یک کافی شاپ می‌شود مردم بیشتر به داشتن یک تجربه خوب تاکید دارند تا صرفاً یک منوی جذاب.

فرقی نمی‌کند کدام یک از سبک‌های طراحی کافی شاپ را انتخاب و اجرا می‌کنید؛ آنچه که اهمیت دارد توجه به هماهنگی این عناصر است. چراکه پکیج نهایی یعنی سبک طراحی، رنگ دیوارها، میز و صندلی، لامپ‌ها و موسیقی به یک کافی شاپ شخصیت داده و تعیین‌کننده جامعه مشتریان هدف شما خواهد بود.

نکات مهم در طراحی کافی شاپ

design cafe - ردی منو | منوساز آنلاین

توجه به نکاتی که در ادامه به آنها می‌پردازیم در هنگام طراحی کافی شاپ به شما کمک بسیاری خواهد کرد:

تأثیر محل موقعیت جغرافیایی در طراحی داخلی کافی شاپ

محل قرارگیری کافی شاپ، اولین چیزی است که نوع مشتریان، نوع منو و چگونگی جذب آنها را تعیین می‌کند. سه لوکیشنی که عموماً برای راه‌اندازی کافی شاپ توصیه می‌شود:

راه‌اندازی کافی شاپ در مرکز خرید

راه‌اندازی کافه در یک مرکز خرید محبوب گزینه بسیار مناسبی است. ازآنجایی‌که گروه‌های مردمی متفاوتی در طول سال به مراکز خرید مراجعه می‌کنند، در این موقعیت مکانی هیچ‌وقت کم کار نخواهید شد.

راه‌اندازی کافی شاپ در نبش خیابان

کافه‌ای که در نبش خیابان قرار دارد؛ توجهات بسیاری از رهگذران را به خود جلب می‌کند. ازآنجایی‌که این نوع کافه در مسیر رفت‌وآمد و ورود به خیابان قرار دارد، به‌احتمال زیاد افرادی که در مسیر محل کار و یا دانشگاه هستند، برای صرف یک نوشیدنی به شما سر خواهند زد.

راه‌اندازی کافی شاپ در یک محله مسکونی

راه‌اندازی کافی شاپ در یک محله مسکونی و دنج سبب می‌شود تا با افراد محدودی در رقابت باشید. بهتر است کافی شاپ خود را در محلی که در آن چندین کافه مشابه، با مشتریان هدف یکسان وجود دارد، راه‌اندازی نکنید.

تأثیر نمای بیرونی کافه در طراحی کافی شاپ

نمای بیرونی کافی شاپ - ردی منو | منوساز آنلاین

طراحی نمای بیرونی کافه یکی از اصلی‌ترین مراحل طراحی کافی شاپ است. نمای بیرونی معرف سبک طراحی و حال و هوای داخلی کافه بوده و سبب جذب رهگذران و مشتریان بالقوه می‌شود.

در هنگام اجرای طراحی بیرونی از طرح‌های شلوغ و گیج‌کننده دوری کنید. بهتر است در یک پس‌زمینه ساده و درعین‌حال جالب، نام و لوگوی کافی شاپ را طوری طراحی کنید که به‌خوبی قابل خواندن و شناسایی باشد. همچنین در طراحی خود از فونت و رنگ‌های جذاب، متضاد و چشمگیر استفاده کنید.

نحوه طراحی داخلی کافی شاپ

طراحی داخلی کافی شاپ مهم‌ترین بخش راه‌اندازی یک کافه بشمار می‌آید. فراموش نکنید که مشتریان علاوه بر خرید یک فنجان قهوه برای لذت یک تجربه خوب به کافه شما مراجعه می‌کنند؛ بنابراین اهمیت فراهم‌کردن محیط جذاب، زیبا و دل‌نشین کمتر از اهمیت آیتم‌های ارائه شده در منو نیست.

از انتخاب نام کافه، پالت رنگ و نورپردازی فضا گرفته تا وسایل تزئینی، میز و صندلی همه‌وهمه باید با سبک طراحی و تم انتخابی شما در هماهنگی باشند.

اهمیت پالت رنگ و تجهیزات مورداستفاده در طراحی کافی شاپ

رنگ‌بندی و مواد اولیه دو جنبه اصلی در طراحی داخلی کافی شاپ هستند. با استفاده خلاقانه از این دو عنصر می‌توان به میزان جذابیت هر فضایی افزود. اما از طرف دیگر عکس این موضوع نیز صادق بوده و با انتخاب رنگ و مواد نامناسب فضای کافه به محیطی ناخوشایند تبدیل می‌شود.

بنابراین، قبل از هر اقدامی لازم است به‌خوبی تحقیق کرده و وسایل و تجهیزات مناسب را انتخاب کنید. سپس بر اساس آن پالت رنگی و سایر وسایل مهم در دکوراسیون داخلی کافی شاپ را مشخص کنید. برای مثال، رنگ‌های خاکی، قهوه‌ای، خاکستری و تناژ‌های مختلف سبز بسیار محبوب هستند.

تأثیر رنگ‌ها به افزایش اشتها یک موضوع علمی ثابت شده است، اما نکته مهم نوع ترکیب رنگ‌های انتخابی است. به‌عنوان‌مثال ترکیب رنگ قرمز یا قهوه‌ای در کنار رنگ طلایی را در بسیاری از رستوران‌ها مشاهده می‌کنیم؛ چرا که رنگ‌های قرمز و زرد سبب تحریک اشتها می‌شوند.

تأثیر نورپردازی در طراحی داخلی کافی شاپ

نورپردازی عنصری است که سبب می‌شود تا یک طراحی خوب به یک طراحی عالی تبدیل شود. چراکه نورپردازی نقش مهمی در ایجاد فضای مناسب برای مشتریان شما ایفا می‌کند. با اجرای درست نورپردازی؛ می‌توان فضایی مثبت و درعین‌حال آرامش‌بخش ایجاد کرد. در ادامه در مورد چگونگی انتخاب نورپردازی مناسب و هماهنگ با فضای کافی شاپ خواهیم گفت:

ایده نورپردازی مصنوعی در طراحی کافی شاپ

در طراحی نورپردازی کافی شاپ می‌توان از سه نوع نور مصنوعی استفاده کرد:

بسته به نوع محیط و نوع فضایی که می‌خواهید ایجاد کنید، می‌توانید این سه نوع نورپردازی مصنوعی را با یکدیگر ترکیب کنید. همچنین این امکان وجود دارد که باتوجه‌به نیازها و شرایط مالیتان، یک سیستم روشنایی سفارشی‌سازی شده، تهیه کنید.

اهمیت نور طبیعی در طراحی داخلی کافی شاپ

ساده‌ترین راه طراحی کافی شاپ باطراوت، پایدار، سازگار با محیط‌زیست و راحت؛ استفاده از بیش‌ترین میزان نور طبیعی است. یک فضای باز با نور طبیعی انتخاب نخست بسیاری از افراد است.

نحوه چیدمان وسایل در دیزاین کافی شاپ

چیدمان کافه هسته اصلی دکوراسیون داخلی کافی شاپ شما را تشکیل می‌دهد. روش‌های زیادی برای انتخاب نحوه چیدمان میز و صندلی‌ها وجود دارد، اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که بین جذابیت و زیبایی طرح و جنبه کاربردی آن تعادل خوبی ایجاد شود. برای مثال نحوه چیدمان میز و صندلی تداخلی در رفت‌وآمد مشتری و کارکنان ایجاد نکند.

اهمیت پخش موسیقی در کافی شاپ

در کنار طراحی بصری محیط داخلی کافی شاپ؛ برای انتقال انرژی مثبت به حال و هوای کافه می‌توانید از موسیقی استفاده کنید. البته در انتخاب موسیقی مناسب باید دقت کافی را در نظر داشته و از سبک موسیقی استفاده کنید که سبب جذب مشتریان زیادی به داخل کافه شود. همچنین موسیقی انتخاب شده باید با سبک طراحی کافی شاپ هماهنگ باشد. برای مثال از موسیقی راک در کافی شاپ کلاسیک استفاده نکنید.

نکته دیگری که دررابطه‌با پخش موسیقی اهمیت دارد، کیفیت پخش و حجم صدا است. به این معنا که صدای موسیقی در تمام قسمت‌های کافه به یک اندازه پخش شده و بلندی آن به‌گونه‌ای باشد که نه گوش مشتریان را آزار دهد و نه اینکه در حد زمزمه بسیار نامفهوم باشد.

انواع تم کافی شاپ

برای ایجاد یک فضای منحصربه‌فرد، می‌توان از یکی از انواع تم‌های رایج در طراحی داخلی کافی شاپ استفاده کرد. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین تم‌ها می‌پردازیم:

اصول طراحی کافی شاپ با تم Rustic

در میان تمام ایده‌های طراحی داخلی کافی شاپ، تم داخلی روستیک از همه محبوب‌تر است. در این تم بسیاری از آیتم‌های دکوراسیون با مواد اولیه طبیعی و عناصری مانند چوب، گیاهان و آجر ترکیب می‌شود.

در تم روستیک می‌توان از طریق عناصر قدیمی مانند مزرعه، خانه‌های روستایی و یا سایر آیتم‌های مشابه، یک فضای قدیمی ایجاد کرد. همچنین می‌توانید از در و پنجره‌های قدیمی، فلز، سنگ، سبدهای حصیری، کوزه‌های قدیمی و تخته سیاه در قسمت‌های مختلف دکور کافی شاپ استفاده کنید. به‌طورکلی، فضای ایجاد شده باید حس قدیمی بودن را به مشتری القا کند.

اصول طراحی داخلی کافی شاپ با تم کافه باغ

تم کافه باغ نیز بسیار محبوب بوده و نمونه‌های آن در بسیاری از شهرها وجود دارد. این نوع طراحی، به مشتریان حس طراوت و هوای تازه می‌دهد. بهتر است با به‌کارگیری پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای برای روشنایی داخلی کافه از نور طبیعی خورشید استفاده کنید. چراکه ترکیب پوشش سبز گیاهان و نور خورشید؛ فضای طبیعی و آرامش‌بخشی را ایجاد می‌کند.

اولین قدم برای اجرای این تم، فراهم‌کردن محیط مناسب برای چیدمان درست و اصولی گیاهان است. علاوه بر قراردادن گیاهان بر روی زمین؛ می‌توانید تعدادی از آنها را در قفسه‌های دیواری قرار داده و یا از سقف آویزان کنید.

اصول طراحی کافی شاپ کلاسیک

در اجرای طراحی داخلی کافی شاپ کلاسیک عموماً از عناصر نوستالژیک استفاده می‌شود. نورپردازی در تم کلاسیک بسیار پرزرق‌وبرق بوده و در آن از لامپ‌، شمع، فانوس و روشنایی‌های بزرگ و مجلل استفاده می‌شود. در این نوع طراحی، طراح قصد دارد فضای قرن‌های گذشته را برای بیننده تداعی کند.

در طراحی دکور کافی شاپ کلاسیک از جزئیات شیک، عتیقه و جذاب استفاده می‌شود. همچنین در اجرای این تم عموماً برای تزئین دیوارها از کاغذ دیواری، و برای تزئین کف از چوب استفاده می‌شود.

اصول طراحی دکوراسیون کافی شاپ هنری

این روزها طراحی کافی شاپ با تم هنری نسبت به گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. طراحی برخی از این کافه‌ها بر اساس عناصر مرتبط با هنرمندان مشهور مانند پیکاسو و برخی دیگر بر اساس مضامین هنری اجرا می‌شوند. تعدادی از کافه‌ها با تم هنری به جوانان هنرمند به‌ویژه در حیطه عکاسی و نقاشی اجازه می‌دهند تا به‌صورت رایگان هنرهای خود را بر روی دیوارهای کافه به نمایش بگذارند.

ظاهر و فضای داخلی این کافه‌ها به‌صورت دوره‌ای کاملاً تغییر کرده و جدید می‌شود. از همین رو اغلب کافه‌های هنری فضای جذابی داشته و مشتریان ثابت آنها منتظر طراحی‌های جدید هستند. اگر قصد دارید فضای کافی شاپ خود را به تم هنری تغییر دهید؛ مهم‌ترین نکته این است که به‌خوبی با رنگ‌ها و بافت دیوارها بازی کنید تا ترکیب جذابی را به دست آورید.

وقتی صحبت از هنر به میان می‌آید، هیچ محدودیتی در انتخاب وجود ندارد. از تخیل خود استفاده کرده و طراحی با سبک‌های مختلف مانند سبک موزیکال، سورئالیستی، استودیوی هنری، صنایع‌دستی و هنر آشفته را هم در نظر داشته باشید.

اصول طراحی داخلی کافی شاپ با تم گیم

رفتن به کافه‌ای که علاوه بر سفارش نوشیدنی بتوان در آن بازی کرد و کتاب خواند بسیار جذاب است. این روزها تعدادی از کافی‌شاپ‌ها یک‌قدم فراتر رفته و علاوه بر بازی‌های تخته‌ای و کلاسیک، با مجهز بودن به کنسول‌های بازی مشتریان نوجوان زیادی را جلب می‌کنند. این تم طراحی کافی شاپ در اکثر شهرهای بزرگ مانند شانگهای و توکیو بسیار معمول است.

اصول طراحی کافی شاپ بر اساس تم Fashion Icon

این تم طراحی داخلی کافی شاپ مانند موارد قبلی معروف نیست؛ اما محبوبیت آن در حال افزایش است. برای طراحی یک کافه با تم فشن، از مضمون و نمادهای مد استفاده می‌شود. برخی از کافه‌داران این ایده را در برخی از مجتمع‌های تجاری پوشاک اجرا کرده و نتیجه آن بسیار جذاب و شگفت‌انگیز بوده است.

اصول طراحی داخلی کافه سنتی

در طراحی داخلی کافی شاپ سنتی بهتر است از عناصر قدیمی و محلی از جنس سنگ، چوب، آجر و کاهگلی با پالت رنگی قرمز، سبز، آبی و قهوه‌ای استفاده کنید. سبک طراحی سنتی کافی شاپ را می‌توانید با عناصر استفاده شده در تم روستیک که پیش‌ازاین توضیح دادیم، ترکیب کنید، چراکه در طراحی این دو تم از عناصر قدیمی و روستایی استفاده می‌شود.

در انتخاب میز و صندلی تخته‌های چوبی گزینه‌های بسیار مناسبی بوده و ترکیب آنها با قالیچه‌های سنتی و قرمزرنگ ایرانی تداعی‌کننده محیطی کاملاً سنتی خواهد بود. در نهایت برای تکمیل دکور کافی شاپ با سبک سنتی می‌توانید از آیتم‌های محلی، لباس‌های سنتی، عکس‌های طبیعت، ظروف قدیمی، فانوس و سماور استفاده کنید.

نکات کلیدی در طراحی کافی شاپ کوچک

 

به‌طورکلی نحوه طراحی داخلی ارتباط مستقیمی با اندازه محیط کافی شاپ دارد. اجرای درست عناصر مهمی مانند رنگ و نورپردازی در طراحی کافی شاپ کوچک بسیار اهمیت دارد. به‌عنوان‌مثال، استفاده بیشتر از نور طبیعی، رنگ‌های روشن و آیتم‌های بدون طرح سبب می‌شود؛ تا فضای کافه‌های کوچک دلباز به نظر رسیده و مشتری در آن احساس خفگی نکند. در ادامه به معرفی ترفندهای دکوراسیون داخلی کافی شاپ کوچک می‌پردازیم:

اجرای سبک مینیمالیسم و استفاده از وسایل مینیمال در کافی شاپ کوچک

در سال‌های اخیر طراحی مینیمالیسم بسیار محبوب شده و طرف‌داران بسیاری را به خود جذب کرده است. اگرچه این نوع طراحی برای کافی‌شاپ‌های بزرگ نیز بسیار مناسب است؛ اما بهترین انتخاب برای طراحی داخلی کافی‌شاپ‌های کوچک بشمار می‌آید. در صورت انتخاب سبک مینیمالیست علاوه بر فضای داخلی، باید برای طراحی نمای بیرونی کافه نیز از سه مورد مهم یعنی سادگی، اندازه کوچک و ظرافت وسایل پیروی کنید.

پالت رنگ در طراحی داخلی کافی شاپ کوچک

اگرچه انتخاب پالت رنگی به سبک طراحی داخلی کافی شاپ شما ارتباط دارد، اما اصولاً در طراحی فضاهای کوچک، برای بزرگ‌تر نشان‌دادن محیط، از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. رنگ‌های سفید و کرم بهترین گزینه برای کافی‌شاپ‌های کوچک است.

استفاده از آینه در دیزاین کافی شاپ کوچک

یکی از اصلی‌ترین ترفندهای بزرگ نشان‌دادن یک محیط کوچک استفاده از آینه است. برای این منظور از یک آینه بزرگ در امتداد دیواری استفاده کنید که با بازتاب نور، این حس را به بیننده القا کند که در واقع از پنجره به بیرون نگاه می‌کند. این تکنیک سبب می‌شود تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

توجه به جزئیات در دکوراسیون داخلی کافی شاپ کوچک

در کافی‌شاپ‌های کوچک، به دلیل محدودیت فضا از وسایل کمتری برای تأثیرگذاری و جلب‌توجه مشتری می‌توان استفاده کرد؛ بنابراین از تزئینات اضافه، میز و صندلی‌های بزرگ و دیوارها و طرح‌های شلوغ دوری کنید.

نتیجه‌گیری

قبل از انتخاب سبک طراحی، برای افزایش بازده و ایجاد تجربه خوب مشتری، ابتدا محل قرارگیری کافه، مشتریان هدف و نوع آیتم‌های منو را مشخص کنید. در مرحله بعد باتوجه‌ به این موارد، سبک طراحی داخلی کافی شاپ را انتخاب کرده و سپس دکوراسیون داخلی کافی شاپ را انجام دهید.